Ομιλία στο σχέδιο νόμου “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για μία ακόμη φορά, νομοθετούν μελετημένα και τολμηρά, για να θεραπεύσουν προβλήματα και παθογένειες δεκαετιών.

Και εσείς, για μία ακόμη φορά, βρίσκεστε απέναντι, χωρίς προτάσεις, παρά μόνο με κραυγές, και τσιτάτα: για ισοπέδωση της Παιδείας, για κομματικό κράτος στην εκπαίδευση, για στοχοποίηση εκπαιδευτικών και για “ντηλάρισμα”!!! 

 Έχετε το θράσος να μας σηκώνεται το δάχτυλο εσείς, την ίδια στιγμή, που ο αρχηγός σας επιχειρεί το πιο απαράδεκτο “ντηλάρισμα” με τους νέους

Ξεδιάντροπα και χωρίς κανέναν ενδοιασμό, πατά επάνω στην αγωνία και τους προβληματισμούς των νέων παιδιών και τους τάζει το ανήκουστο: ότι εάν έρθετε στην κυβέρνηση θα εισάγετε τους πάντες στα Πανεπιστήμια! 

Με ποια διαδικασία;

Με ποια κριτήρια; 

Ποιους απ’ όλους; Όλους; 

Πότε θα γίνεται ξανά Κυβέρνηση; Μήπως τότε να βάλετε και τα παιδιά αυτών των παιδιών στα πανεπιστήμια; Γιατί βλέπω να αργείτε να ξανακυβερνήσετε…..

Ντροπή κυρίες και κύριοι! Ντροπή! 

 

Είναι βέβαια χαρακτηριστικό όλο αυτό, της νοοτροπίας που σας διακατέχει και του χάσματος που μας χωρίζει. Της νοοτροπίας σας δηλαδή  για εξίσωση προς τα κάτω. Του μίσους σας για την αριστεία και της αγάπης σας για την ελάχιστη προσπάθεια. 

Το ζητούμενο κύριες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι να μπεις στο πανεπιστήμιο. Είναι να βγεις!

Δεν έχει νόημα η εισαγωγή, αν δεν έχεις τα εφόδια για να περατώσεις τις σπουδές. Γιατί να εγκλωβιστείς για χρόνια σε μια διαδικασία, που δεν θα σου προσφέρει τα απαιτούμενα για την πρόοδο της ζωής σου;  Δεν υπάρχουν άλλες, επιτυχημένες και προσοδοφόρες σταδιοδρομίες ζωής να ακολουθήσεις;

Θα ήταν και για εμάς εύκολο στην Αχαΐα να λέμε, “Γεμίστε τα πανεπιστήμια και τις οι σχολές με χιλιάδες φοιτητές”. Ας έρθουν να αφήσουν τα λεφτά τους και βλέπουμε.

Προτιμούμε όμως να είμαστε ωφέλιμοι, παρά αρεστοί.

Δίνουμε πολλαπλές διεξόδους, ώστε κάθε νέος να μπορέσει να βρει τον δικό του δρόμο, να αναπτύξει τις δεξιότητές του, να πραγματοποιήσει τις φιλοδοξίες του και να γίνει χρήσιμος στη χώρα και στο κοινωνικό σύνολο.

Εσείς προφανώς προτιμάτε να κρατάτε τους νέους μας στα πανεπιστήμια, σπαταλώντας τον χρόνο, το χρήμα και τα όνειρά τους.

Κυρίες και κύριοι

Αν έπρεπε να περιγράφει το νομοσχέδιο με δύο λέξεις, αυτές θα ήταν αυτονομία και αξιολόγηση.

Οι δύο αυτοί πόλοι είναι αλληλένδετοι και εξασφαλίζουν πως οι εκπαιδευτικοί μας θα μπορούν να αναπτύσσουν την δημιουργικότητα και την πρωτοβουλία τους και παράλληλα θα αξιολογούνται για αυτό και θα επιμορφώνονται

Προωθούμε μια νέα φιλοσοφία αποκεντρωμένη και ελεύθερη. Που αφαιρεί αρμοδιότητες από το Υπουργείο και τις δίνει στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν καλά και την δουλειά τους και τα παιδιά μας.

Είναι δυνατόν εμείς οι αιρετοί, οι βουλευτές και υπουργοί, να γνωρίζουμε καλύτερα από αυτούς, πώς πρέπει να γίνεται η εκπαίδευση, η εξέταση και η αξιολόγηση των μαθητών; 

Σίγουρα ΟΧΙ!

Όσο, πιο κοντά στον μαθητή λαμβάνονται οι αποφάσεις, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα. Δίνουμε την δύναμη στους εκπαιδευτικούς μας, σε αυτούς που πραγματικά ξέρουν τους μαθητές από πρώτο χέρι και γνωρίζουν τις ανάγκες, τα θέλω και τις ικανότητές τους. 

Τους εμπιστευόμαστε καθημερινά με τα παιδιά μας. 

Τους εμπιστευόμαστε και να τα εκπαιδεύσουν.

 

Την αυτονομία και την εμπιστοσύνη αυτή την συνοδεύουμε με αυξημένη λογοδοσία και με αξιολόγηση σε κάθε στάδιο, βαθμίδα και θέση. 

Και έρχεστε και πάλι, συνάδελφοι να “σηκώσετε το τσεκούρι του πολέμου” και να βάλετε τις “αγαπημένες” σας, κόκκινες γραμμές. Την ίδια στιγμή, που δε θέτουν κόκκινες γραμμές, ούτε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί!

Πού δεν υπάρχει αξιολόγηση;!

Ο ιδιωτικός υπάλληλος αξιολογείται συνεχώς από τον εργοδότη του. Ο επιχειρηματίας από τους πελάτες του και οι καταστηματάρχες από τους καταναλωτές τους. Εμείς, εδώ, οι βουλευτές, αξιολογούμαστε κάθε μέρα απο τους συμπολίτες μας.

Και ως Μηχανικός, σας διαβεβαιώνω, πως κρίνομαι σε κάθε μου μελέτη , κάθε σχεδίαση , κάθε κατασκευή.

Εντέλει ο καθένας μας αξιολογεί και ο ίδιος τον εαυτό του, για να δει τα λάθη του να τα διορθώσει.  Πώς αλλιώς θα γινόμαστε καλύτεροι;

Ετσι και εδώ, εισάγουμε μια αξιολόγηση θετική, με χαρακτήρα ενισχυτικό, όχι τιμωρητικό. Μια αξιολόγηση που οδηγεί στην επιμόρφωση, στην διόρθωση δηλαδή των όποιων αδύνατων σημείων, που θα οδηγήσουν τελικά τον εκπαιδευτικό, σε μια πολύ καλύτερη, επόμενη αξιολόγηση.

Σας προσκαλούμε να αφήσετε τις ξεπερασμένες, αντιδραστικές σας προδιαθέσεις και να προχωρήσετε μαζί μας προς το μέλλον.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Η μικρή μου κόρη, θα βρίσκεται τον Σεπτέμβριο σε ένα σύγχρονο αναβαθμισμένο νηπιαγωγείο. Με δραστηριότητες στα αγγλικά, με εργαστήρια δεξιοτήτων, με πολλά και ενδιαφέροντα ερεθίσματα για το ανοιχτό της μυαλουδάκι.

Θα συνεχίσει στο δημοτικό και στο γυμνάσιο να ακονίζει την κριτική της σκέψη, με νέα προγράμματα σπουδών, με πολλά συγγράμματα, με νέες τεχνολογίες και υποδομές. 

Με δασκάλους και καθηγητές με ενισχυμένο ρόλο και σύγχρονη κατάρτιση που θα την καθοδηγούν καθημερινά, για να γίνεται καλύτερη.

Με πολλούς δρόμους εκπαίδευσης και κατάρτισης, ωστε να ακολουθήσει στη ζωή της, αυτον που πραγματικά θα την κάνει ευτυχισμένη.

Αυτό είναι το σχολείο που οραματιζόμαστε, που σχεδιάζουμε και που δημιουργούμε.

Προχωρούμε στην προσπάθεια αυτή μαζί με την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων. Οι κοινωνία είναι μαζί μας σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Το αποδεικνύουν τα 1300 σχόλια στην διαβούλευση, και η εποικοδομητική συνεισφορά φορέων και -ορισμένων- κομμάτων.

Το κάνει δε, απολύτως ξεκάθαρο και η πρόσφατη έρευνα που καταδεικνύει την μεγάλη κοινωνική σύγκλιση, ακόμα και ανάμεσα στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ

Είτε θέλετε να το καταλάβετε είτε όχι, σας γυρνούν την πλάτη ακόμα και οι ψηφοφόροι σας. Είναι μοναχικός ο δρόμος που έχετε διαλέξει

Ολόκληρη η Ελλάδα είναι έτοιμη για γενναίες, ουσιαστικές αλλαγές. 

Και η Κυβέρνηση αυτή,  είναι έτοιμη να τις υλοποιήσει.